Vakantie - Reisverslag uit Unterseen, Zwitserland van Nathalie Bertram - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Unterseen, Zwitserland van Nathalie Bertram - WaarBenJij.nu

Vakantie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

08 Juni 2013 | Zwitserland, Unterseen

Zaterdag zijn Emily en ik naar Thun gegaan. Eindelijk een dagje vrij, heel de dag regen en overstromingen in de buurt van Interlaken. Zo was onze oude tent in het midden van een rivier die ontstond door water vanuit de bergen. De bussen reden niet naar Thun vanwege water over de weg. Al het water van de de afgelopen dagen kwam in watervallen naar beneden.

We lieten ons niet stoppen en hebben de trein naar Thun gepakt. Maarliefst 24 euro daarvoor moeten betalen! En het is maar een half uurtje met de trein.
Maar toch een leuke dag gehad en lekker rondgedwaald in Thun. Een mooi dorpje met bruggen en helder blauwe rivieren. Dat zie je niet in Nederland. Vervuild water.

Zondagavond waren Emily en ik gezellig een film aan het kijken op de laptop, totdat er op onze tent geklopt werd en dat iedereen meteen hun tent uit moest komen. De neef van de manager, die nu de taken van de manager overneemt, vertelde ons dat in het dorpje verderop, Hotkin, een aardverschuiving was geweest en dat er veel water door de rivier (die langs onze camping loopt) naar beneden zou komen. Ze wisten niet zeker wat het water van de afgelopen dagen allemaal mee zou nemen. Het zou kunnen dat het aarde of bomen zou mee nemen. Gelukkig na twee uur wachten was er niets gebeurd en konden al de gasten vanuit het restaurant terug naar hun tenten. Maar toch moest iedereen alert zijn voor een alarm in de nacht. Gelukkig is die niet afgegaan.

Deze week was het helaas heel erg rustig. We hadden alleen maar kleine kinderen op de camping van 2 of 3 jaar. Dus geen kinderen bij de activiteiten helaas. Máár inmiddels is de zon gaan schijnen en hebben we lekker kunnen zonnebaden :).

Vandaag zijn Emily en ik de berg achter onze camping gaan bewandelen. Een wandelingen van ruim een uur alleen maar berg op. Super mooi uitzicht tijdens het wandelen en bovenop de berg een restaurant waar we het uitzicht kunnen bewonderen en een drankje konden nemen.

Er zijn plannen om te gaan skydiven en paraselen :)

• 08 Juni 2013 - 18:34

BSM:

Lieve Nath,

Het gaat goed met jou lezen we, ondanks het wassende water.
    We maken ons wel zorgen over het weer en de hoeveelheid water. Blijf alert.
    Hier is het nu mooi weer, eindelijk zomer. De vakanties beginnen nu zo dus het zal wel drukker worden op de camping.
    Hier alles goed, Pippa terroriseert het hele huishouden maar gelukkig corrigeert Jip haar af en toe. Ze is ook veel in de tuin nu, maar dan wel aan de lijn. Dat gaat best goed.
    Haar vacht blijft wel grijs, gelukkig.
    Gauw maar weer eens skypen.
    Dag lieve schat, succes maar ook veel plezier.
    Xxx