Nog maar 2 maanden - Reisverslag uit Unterseen, Zwitserland van Nathalie Bertram - WaarBenJij.nu Nog maar 2 maanden - Reisverslag uit Unterseen, Zwitserland van Nathalie Bertram - WaarBenJij.nu

Nog maar 2 maanden

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

26 Juni 2013 | Zwitserland, Unterseen

Het is alweer 2 maanden geleden dat ik vertrok naar Isle of Wight. En dat betekend dat ik nog maar ruim 2 maanden heb te gaan hier in Zwitserland!
De tijd vliegt voorbij, ookal is het nog steeds niet echt druk. Maar Emily en ik zijn volop aan het voorbereiden voor het hoogseizoen, die over een weekje begint met de Nederlandse vakantiegangers.

De afgelopen 2 weken is mama op bezoek geweest. We hebben Luzern, Harder Kulm en Bern bezocht. En in deze paar weken hebben we ook weer ervaren dat het weer hier om de dag kan verschillen. We hebben een week ongeveer 30 graden met zon gehad, en nu zitten we weer met 18 graden in de regen. Dus die zomerse kleur kan ik op m'n buik schrijven. Wel zijn we naar het buitenzwembad van Interlaken geweest. Voor ons gratis entree, scheelt in de hoge kosten hier. Met een heel bizar uitzicht maar super mooi! Over uitzicht gesproken,  afgelopen weekend was de maan het dichts bij de aarde. Nou dat was wel te zien! Zoals wij hier zeggen: hij was Huge! De maan verdween achter de Eiger. Je kan veel zeggen van Zwitserland, maar de natuur en het uitzicht is soms adembenemend mooi hier.

We hebben eindelijk een leuk gedeelte net buiten Interlaken gevonden waar wat meer jongeren komen. Het is een klein dorpje ,Matten ,waar de meeste backpackers verblijven en feesten. Leuke plaats om wat meer mensen te leren kennen want alleen maar op de camping rond te hangen gaat ook vervelen na een tijdje.

Ohja, en niet te vergeten. Ik heb te horen gekregen dat ik geslaagd ben! Alle vakken heb ik 100% gehaald behalve Duits en op het nippertje Nederlands. Wie had dat gedacht? Op sloffen m'n Spaans en m'n Engels gehaald, en niet voor m'n eigen taal? 
Nu m'n stage nog voldoende afronden en dan heb ik eindelijk dat stomme papiertje in handen! Wat je allemaal wel niet moet doen voor dat papiertje....

En, ik werk nu voortaan legaal in Zwitserland. Ik heb dus eindelijk m'n verblijfsvergunning gekregen, ook wel handig om te hebben. Voel me echt n buitenlander.

  • 26 Juni 2013 - 13:53

    Chantal B. ;-):

    hejhej Nathalie,

    Gefelicieerd met het behalen van je vakken!! Nederlands zal volgens mij altijd moelijk blijven:D
    Het gebied ziet er mooi uit of de foto's. Hier is nu ook weinig zon te bekennen....

    Nog heeel heel veel plezier!! Geniet er van en dan komt die zon vanzelf :-)

    groetjes
    xx Chantal

  • 27 Juni 2013 - 19:46

    Mam:

    Hoi Girly

    Zoals je al weet kijk ik terug op een mooie tijd met jou samen in Swiss zoals jij zegt want je spreekt een aardig woordje Engels nu Nathalie.
    We hebben best veel samen kunnen ondernemen. En heel veel geluk gehad met het weer.
    Ook ik ben trots op je off course!
    Ik hoop dat de maand juli een gezellige maand voor je wordt op Manor Farm met gezellige Kids
    xxMam

    P.S. zijn alle boodschappen al op??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 26 Maart 2010
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 37375

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 31 Oktober 2014

The real deal!

08 Mei 2013 - 04 September 2013

Laatste stage naar.....?

29 April 2011 - 23 September 2011

Stage in Spanje

29 Maart 2010 - 27 Augustus 2010

Mijn Aupair Avontuur

Landen bezocht: