Vertrek van training & eerste week - Reisverslag uit Thun, Zwitserland van Nathalie Bertram - WaarBenJij.nu Vertrek van training & eerste week - Reisverslag uit Thun, Zwitserland van Nathalie Bertram - WaarBenJij.nu

Vertrek van training & eerste week

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

01 Juni 2013 | Zwitserland, Thun

De aller laatste dag op training, dinsdags, was een rustige dag maar ook emotioneel. Nadat we in de ochtend nog een sessie hadden gehad kwam de rest terug van snorkel examens. Hierna kregen we meer info over hoe en wat met onze reisschema's. In de avond vertrokken de eerste die richting Frankrijk moesten. Zij hadden de nacht ferry, en een klein groepje kon mee met het In2action busje. Afscheidnemen van elkaar was raar, we kenden elkaar inmiddels best goed, ookal was het maar 2 weken. We bleven met nog maar met 7 man over om savonds met z'n allen nog een keer te dineren.
De volgende ochtend om 6 uur vertrok ik met nog 5 anderen en inclusief Craig, regio manager, richting Gatwick Airport. Eerst een taxi, ferry, treinreis en toen vanaf Gatwick vliegen naar Geneva.
In Geneva aangekomen hebben ik en Emily afscheid genomen van de anderen en hebben Em en ik nog eens 3 uur in de trein gezeten naar Interlaken. Je kan je wel voorstellen hoe we ons voelde, ookal was het uitzicht vanuit de trein best plezant.
Op Interlaken zijn we opgehaald door Diana en Ian, zij werken als receptionisten voor Canvas.

Aangekomen op de camping bleek dat onze Hoopi tent, tent voor de kinderen, nog niet opgezet was. Diana en Ian werken deze zomer voor het eerst voor Canvas en zijn net zoals ik een leek op het gebied van camperen. Zij wisten dus niet hoe het werkten om de Hoopi tent op te zetten. Hier hadden Em en ik niet op gerekend. Wij moesten namelijk alles inventariseren! Ook is het weer echt nog heel slecht. Regen, sneeuw en af en toe een beetje zonneschijn. Dit was dus allemaal een beetje een teleurstelling voor ons.

De volgende ochtend zijn we er meteen vroeg tegen aan gegaan. De tent, store tent en de koepel opgezet samen met Ian. En begonnen met alles te inventariseren. En geloof me de mensen die dit in september vorig jaar hebben gedaan hadden er lak aan. Alles klopte niet en is onze slaapvertrek gegooid. (zie foto's)Dit koste daarom ook allemaal meer tijd. Gelukkig door hard en lang werken was die taak voltooid aan het einde van de dag. Vrijdag is Craig gekomen om te helpen en te kijken hoe alles verloopt.

Zaterdag hebben we alle puntjes op de i gezet. Alles netjes gemaakt en alle programma's in de activiteitenborden bij de receptie gedaan. Ook zijn we bij de gasten op visite geweest die dag waren aangekomen om onze activiteit van die week te promoten.
We krijgen elke week een lijst met de gasten die komen. Hierop staan de leeftijden en wij maken daar een aparte lijst van om zo onze doelgroep welkom te heten en te informeren over onze activiteiten.

Deze week hadden we een goede opkomst bij alle activiteiten ondanks het weer. De zonneschijn laat nog even op zich wachten hier. We hebben tot nu toe 2 dagen droog weer gehad. Toch is de omgeving adembenemend om te zien als de wolken een beetje wegdrijven. Sneeuw op de toppen van de bergen en beneden gelukkig niet.
Ook zijn Emily en ik verhuisd naar onze eigen tent die naast die van de receptionisten staat van Canvas, Eurocamp en Vacansoleil. Eindelijk een eigen plekje kunnen creëren en al mijn kleren uit mijn koffer kunnen halen. Heb tot nu toe namelijk alleen maar uit m'n koffer geleefd.

Deze eerste week hebben Emily en ik goed afgesloten met goodbye visits waarbij we allebei van een familie 10 euro fooi kregen. En veel families laten het overgebleven eten achter voor ons! Jippie :)

• 02 Juni 2013 - 01:21

Je Bonusmoeder:

We zijn trots, Nathalie.
    Je bent echt wereldwijs aan t worden. We weten dat het niet alleen maar lol maken is.
    Je doet het toch maar iedere keer weer. Je reddingszwemmen was zwaar, maar je hebt het gedaan. Heel knap.
    We denken iedere dag aan je, en Pippa mist je. Jip ook. Wij ook.
    Hou je taai kiddo.
    Xxxxx