Canyoning & Genève - Reisverslag uit Genève, Zwitserland van Nathalie Bertram - WaarBenJij.nu Canyoning & Genève - Reisverslag uit Genève, Zwitserland van Nathalie Bertram - WaarBenJij.nu

Canyoning & Genève

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

04 September 2013 | Zwitserland, Genève

Dat was het dan weer.
Weer een ander mooi zomer seizoen met een geweldig inspirerend bedrijf!

Afgelopen zaterdag zijn Em en ik dus wezen Canyoningen, gratis!
Wat een super ervaring! Sommige zullen me misschien voor gek verklaren, maar dit zou ik echt voor geen goud willen missen!
Aangezien ik wel een beetje van actieve sporten en een uitdaging hou!

We werden door een busje opgehaald vanuit Manor Farm die ons naar Outdoor Interlaken "base" bracht.
Daar kregen we info over ons materiaal wat we moesten hebben. Wetsuit, wetsuit jas, schoenen, zwemvest en natuurlijk een helm. De helmen waren wel het grappigst. Een grote bak met allemaal verschillende maten helmen, die hadden allemaal een aparte grappige naam. Zo konden ze ons beter onthouden, zeiden ze.
Mijn naam werd dus Octopussy. Wat mij daarna pas duidelijk werd dat dat iemand uit een James Bons film is? Dus eigenlijk best wel cool! ;)
Nadat we alles in een blauwe IKEA zak hadden gedaan gingen we met de bus naar Grimsel.

In Grimsel aangekomen gingen we omkleden. Misschien wel het moeilijkste gedeelte, aangezien ik een nieuw wetsuit had en ik hem dus echt niet aan kreeg! Zelfs een van de instructeurs had mij opgetild aan m'n wetsuit en hij zat nog baggy!
Maargoed, we zijn gestart met een abseil van ongeveer 50 meter hoogte. Super gaaf! En daar beneden zijn we gestart met onze Canyoning route.
Het water was KOUD! Maar gelukkig was het alleen koud aan de handen en gezicht, aangezien alles verder goed ingepakt was.
We leerden hoe we moesten landen in het water, hoe we van een rots af moesten glijden, én mijn hoogtepunt Tokkelen!
We moesten allemaal bij elke sprong van een rots af een bommetje maken. Op de route is het namelijk helemaal niet zo diep, en als we op onze reddingsvest landen 'braken' we omze landing in het water, zodat we niet onze benen zouden breken ;).
Het was een geweldige ervaring! Eentje om nooit te vergeten! Én misschien wel om nog een keer te herhalen!

Onze laatste werkdag, afgelopen zondag, hebben we helaas geen één kind gehad. Maar dit hielp ons wel om zo onze eigen tent en de activiteiten tent op orde te krijgen en te demonteren.

Maandag hebben we afscheid genomen van de andere couriers van Eurocamp, Bruce, Susan en hun hond Tam, en van Vacansoleil, Mark. Onze Couriers van Canvas waren toevallig al klaar om 11 uur en gingen met ons mee de bus in naar Interlaken West.
Daar hebben we hun uitgezwaaid en op naar Genève.

Maandag hebben we lekker rondgedwaald in Genève. Wat een mooie stad.
Ik raak wel af en toe in de war hier. Ze spreken geen Duits maar wel voornamelijk Frans én ook nog eens Spaans! Alle talen dwalen nu door m'n hoofd.

Aangekomen bij onsHostel bleek dat ze onze boeking helemaal niet hadden! Wij natuurlijk erg teleurgesteld en boos. Onze boeking bleek aangenomen te zij door een stagiaire. Hebben wij weer.
Nadat we aan de baas hadden laten weten dat wij daar helemaal niet blij mee waren heeft hij een Deal gesloten met het Disign Hostel naast hun hostel. Voor 89 frank mochten wij een nacht verblijven in een hotel en de andere nacht zouden we in het hostel slapen. (het hotel is normaal 300 frank)
Wauw!! Dat hotel was echt de hemel na een tent! Lekker schoon, een flatscreen tv net zo groot als ik én het aller beste: een toilet en douche op maar 5 stappen afstand van ons bed! Ik was meteen Zen.

Dinsdag waren we al vroeg op, ja we zitten nog in ons werk ritme, en hebben we wat highlights van Genève bekeken. De waterval in het meer, kathedraal St. Pierre, Nations unie en verder lekker rond gewandeld bij het mooie meer.
We hebben super mazzel gehad met het weer, lekker zonnig en niet te warm voor de stad.

En dan bij deze sluit ik mijn laatste verslag af.
Ik hebben super mooie tijd gehad, onverwachts, in Zwitserland! Ik heb nieuwe inspirerende mensen ontmoet en Em en ik hebben even geschiedenis geschreven in In2Action met onze Audit score.
Ik kijk er weer erg naar uit om iedereen weer te zien!
Het enige wat me nu nog te doen staat is het vliegtuig in en hopen dat de piloot veilig vliegt.

Tot heel snel allemaal!

  • 04 September 2013 - 13:40

    Frederique:

    Wat gaaf!!! Kan niet wachten om alles te horen:) veilige vlucht en tot snel! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 26 Maart 2010
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 37401

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 31 Oktober 2014

The real deal!

08 Mei 2013 - 04 September 2013

Laatste stage naar.....?

29 April 2011 - 23 September 2011

Stage in Spanje

29 Maart 2010 - 27 Augustus 2010

Mijn Aupair Avontuur

Landen bezocht: