Count down! - Reisverslag uit Interlaken, Zwitserland van Nathalie Bertram - WaarBenJij.nu Count down! - Reisverslag uit Interlaken, Zwitserland van Nathalie Bertram - WaarBenJij.nu

Count down!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

29 Augustus 2013 | Zwitserland, Interlaken

De dagen zijn nu nog maar op één hand te tellen.
Zondag is onze laatste dag met alleen nog een Quiz voor een grote familie die zaterdag arriveert en ongeveer 75% van onze accommodaties opvult.
We zijn vanaf 26 augustus bezig om alles langzamerhand al op te slaan in boxen. Maar nu begint het allemaal wel erg leeg te worden.

Gelukkig was het afgelopen 3 weken super druk met Engelse kinderen die elke dag stonden te trappelen om activiteiten mee te doen. We hebben zelfs aantal keren kinderen en ouders moeten wegsturen omdat we anders over 'ratio' zouden gaan.
Deze drie weken waren super heftig qua aantal uren werken, maar je krijgt er ook weer zoveel energie voor terug!
Onze cijfers qua aantal kinderen op de camping waren hetzelfde als waar 4 activiteiten personeel werken. Je kan je dus wel voorstellen dat we af en toe onder benen onder ons lijf uit liepen.
In tegenstelling met die 3 weken is het nu super rustig op de camping en missen Em en ik alle kinderen die we gedag hebben moet zeggen.
Maar we kunnen zo nu wel onze 'Pack-down' zo snel mogelijk uit de weg werken!

Em en ik hebben vorige week een aantal keren aan de telefoon gezeten met onze grote bazin van In2action, Shannon, vanwege dat we a.s zaterdag weer moesten helpen met schoonmaken. Waar wij dus absoluut niet tevreden over waren. Aangezien Em en ik al een keer hebben geholpen en dat wij nou niet echt vriendelijk bedankt voor werden.
Een area manager van Canvas, Rosheen, was daar ook niet al te blij mee en heeft haar best gedaan om ons hieruit te helpen. En dat heeft ze gedaan ook!
Ze hebben gelukkig twee schoonmakers gevonden in Interlaken. Happy us! Dus gelukkig kunnen we onze laatste klusjes op onze vrije dag opknappen en misschien ook nog gaan canyoning!  Voor mensen die het niet kennen, zoek het even op op YouTube :).

Nog een wat minder berichtje. Er is helaas een een of andere bende hier in de buurt bezig om in tenten in te breken. En helaas is dat bij één van onze gasten gebeurd. Ze hebben in het plastic raam een groot gat gesneden, net waar de box van het kleinste kindje stond en waar hij dus lag te slapen. Moeders natuurlijk paniekerig. En op dat moment was dat één van onze families die nog aanwezig waren op de camping. Die dus die dag meteen naar een andere camping vertrokken zijn.
Gelukkig is er niets gestolen en zijn ze natuurlijk al weer weg.
Maar wel jammer dus dat wij onze kinderen weer kwijt waren.

Afgelopen week is er een Nederlandse vriendin van Em langgewenst. Erg gezellig. Op mijn vrije middag zijn wij samen naar Lauterbrunnen geweest om naar de Trumbalfalls te kijken. Dit zijn drie waterstromingen die bij elkaar komen. Dit is water van de Eiger, Mönch en de Jungfrau. Wat een water komt daar naar beneden! Super mooi om de kracht van water te zien en te horen! Weer een adembenemend stukje natuur van Switserland gezien.

Het weer is er hier niet op vooruit gegaan de laatste week. Ik denk zelfs dat het weer beter is bij jullie. Regen en kou is weer in Switzerland, net zoals we het begin hebben gehad. Het is dus weer slapen met truien aan hier.

Zondag zal onze laatste nacht zijn in onze tent, waar ik erg naar uitkijk!
Om alleen al een wc binnen handbereik te hebben zou al een droom zijn na 4 maanden in een tent. Geen wandelingen meer vroeg in de ochtend met haren die rechtovereind staan en half aangekleed!
Máár er zal snel nog een ander verslag volgen voordat ik in m'n vliegtuig stap! Tot snel

• 29 Augustus 2013 - 20:56

Chantal B :

ooww mega vet dat canyoning!! hopelijk mogen jullie dat doen.
    geniet nog van de laatste dagen ;)

xx
    Chantal