Eerste week Training - Reisverslag uit Bembridge, Verenigd Koninkrijk van Nathalie Bertram - WaarBenJij.nu Eerste week Training - Reisverslag uit Bembridge, Verenigd Koninkrijk van Nathalie Bertram - WaarBenJij.nu

Eerste week Training

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

17 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Bembridge

Nadat we met een grote groep van In2Action stagiaires met de pond waren aangekomen op Isle of Wight, werden we met drie taxibusjes naar de camping gebracht. Whitney Cliffbay Holiday park.
Op de camping werd iedereen meteen ingedeeld in hun bungalows. Deze keer met verwarming en , jawel! Inclusief disco douche! :)
De groep van ongeveer 36 mensen is opgedeeld in 13 Voor Canvas, 15 voor UK Schools en de rest zijn Seniors. Een van hun en minimaal een van ons zal op elke camping geplaatst worden.

Op de dag van aankomst hebben we niet heel veel gedaan. Rondleiding op de camping, diner en wat ice-breakers. Dit zijn kleine kennismakings spelletjes.
De volgende ochtend stonden we om 7.15 klaar om teambuilding games te doen. We moesten onze groep zo snel mogelijk door een binnenband van een fiets krijgen. Wij hebben alle tijden van In2Action verbroken! Binnen 2,8 seconde was iedereen (12 personen) door de binnenband.
Verder nemen we alle themaspellen door en hebben we tussendoor power point presentaties over het bedrijf en over de verschillende leeftijdsgroepen over wat je daarbij tegen kan komen. Zoals een 4 jarige die van enthousiasme in hun broek kunnen plassen, en wat dan te doen.
Die dag ben ik ook apart genomen door de hoofd van In2action, Ceri, om over welke camping ik geplaatst zou worden. Ik kreeg als enigste te horen dat ik word geplaatst in Zwisterland! Niet mijn eerste keuze, maar de gezelligheid en the fun moeten we zelf maken! Samen met een leuke senior activity courier ga ik naar Manor farm in Interlaken te Zwitserland. Ze is wel jonger, 19 jaar, maar het is een leuke meid! (Emily) En heeft veel ervaring met de activiteiten van In2action.

Op de tweede dag hebben we allemaal een activiteit moeten geven in groepjes samen met de senior activity couriers. Ik heb de activiteit sharky, sharky gegeven, super leuk! Het is een activiteit voor 7-11 jaars.
Én ook hebben we weer theorie gehad. Het is allemaal veel in een keer waar je op moet gaan letten. Zoals verbaal en nonverbale communicatie naar ouders en kinderen. Elk detail word opgemerkt en opgenomen door de gasten, als is het niet alleen door de kinderen. Zo zijn er een paar voorbeelden voorbij gekomen zoals als je je handen in je zak doet dat dat betekend dat je iets te verbergen hebt. Je kan je dus voorstellen dat ze overal ergens achter zoeken.
Ook een ander voorbeeld is dat wij altijd een glimlach moeten hebben. Wij reflecteren onze emoties op onze gasten.
En het klinkt makkelijk maar je moet dus ten alle tijden een grote glimlach op je gezicht hebben.
Na deze dag hebben we evaluaties gehad over hoe we hebben gefunctioneerd op de eerste, tweede dag en op onze activiteit.
Mijn eerste dag heb ik wat minder gescoord, dit omdat ik even moest acclimatiseren met de snelle Englisch talk. Daardoor was ik wat meer bezig met alles volgen dan enthousiast te zijn in de activiteiten. Máár mijn tweede dag heb ik alles goed gemaakt. Ik was al op het nivo waar ik moet zijn om de eerste week training door te kunnen komen. Verder was die week nog gevuld met presentaties en andere activiteiten.

Op maandag hebben we allemaal theorie en drie praktijktesten gehad. We begonnen in de ochtend met de theorie test. Dit ging o.a over veiligheid, hoe op situaties te reageren en over regels in de reglementen van verschillende activiteit soorten. Daarna gingen we meteen de praktijkexamens in. Wild wild west ( thema activiteit voor 4-7 jr ), sports and games ( tieners ) en tot slot hebben we The Mix ( tieners ) gehad. Hierna hadden we een uurtje vrij tot de uitslag, dus lekker kunnen omkleden en eindelijk weer eens een broek aan kunnen doen in plaats van een trainingsbroek. In dat uurtje hebben we met de Canvas groep een wandeling over het strand gemaakt. Daarna volgden de uitslagen en het bericht waar je werd geplaatst. Natuurlijk wist ik al waar ik naartoe ging en met wie als senior. Maar dan nog moest ik alles halen. Iedereen werd een voor een naar binnen geroepen. Ondertussen deden we spelletjes op de parkeerplaats terwijl we aan het wachten waren.
Mijn gesprek ging goed. Had helaas 3% te weinig bij de theorie test maar had alles recht kunnen trekken met mijn praktijk gedeelte. Hun norm is 70% over de hele week en ik had 75% behaald.
Hierna volgde natuurlijk een dansje en een drankje in de pub van de camping. Helemaal op z'n Engels, bijna iedereen ladder zat en dan nog niet stoppen met drinken. Maar het was wel heel gezellig. De rest van deze week volgen nog veel theorie cursussen over veiligheid in het zwembad, veiligheid in het meer ( ja! Wij moeten deze week 2 keer de zee in daarvoor! ) hierbij krijgen we les in hoe we moeten handelen als iemand verdrinkt, stikt, hartaanval krijgt of iets anders krijgt wat je maar kan bedenken. Ze hebben er echt allemaal goed over na gedacht hier. Alles is volgend de wet.

Op mijn vrije dag hebben ik en Laura, een huisgenootje, een paar afvallers afgezet in Portsmouth met de ferry en zijn daarna even Portsmouth in gegaan. Rond de einde van de dag hebben we de ferry terug gepakt en zijn naar Newport gegaan om daar de rest van de groep te ontmoeten die ook vrij waren. Daar zijn we de rest van de dag beland in een typische Engelse pub met als eten de traditionele Fish & Chips in papier verpakt. Heerlijk dagje vrij.

Verder volgt deze week nog meer training in open water veiligheid, andere activiteiten die we nog niet hebben gehad en nog veel meer!

Xx

  • 17 Mei 2013 - 17:56

    Jouw Paps:

    Nou dat zit allemaal lekker vol gepland, dan kan jij je vader en je boze stiefmoeder niet missen.
    En je wordt lekker vol gepropt met info en goed getraind. Als er iets met mij gebeurd kun jij mij reanimeren, wat een geruststelling. Zwitserland is wel leuk en je hebt dan wel meer kans op geciviliseerd publiek, het schori-mori komt niet in Zwitserland, dat zoekt Lloret de Mar op en dat heb je al ervaren.
    Nou, succes en goede reis de Zwitserland.

  • 17 Mei 2013 - 18:15

    Stefanie:

    Hey Nathalie,

    Klinkt allemaal heel leuk. Toch jammer dat je weer zoveel testen moest doen. Wel beter dat je het hebt kunnen compenseren. Dit is wel even heel iets anders dan toen in Spanje. Ik kan wel lezen dat je het wel een leuke stage vind met gezellige mensen. Wel jammer dat je ergens bent geplaatst wat niet je eerste keuze was. Maar je hebt wel gelijk. Je moet zelf voor de gezelligheid zorgen. Dat zag je maar in Spanje, kleine acco maar veel plezier gehad met z'n allen. Heel veel succes in Zwitserland. Heb een goede vlucht en geniet ervan. Ik blijf je volgen.

    Groetjes x Stefanie

  • 17 Mei 2013 - 18:34

    Mark (Coach):

    Klinkt goed meid, lekker van genieten straks (dan is alles een stuk minder formeel dan op de trainingskampen) en dan ga jij zeker weten een leuke tijd hebben in Zwitserland! Enjoy!

  • 17 Mei 2013 - 20:37

    Jeannette Peeters:

    Leuk verslag, inhoudelijk misschien wel wat zwaar wat je allemaal moet doen.
    Maar als je leuke collega's hebt , en je vindt het programma fijn komt alles
    in orde en dan zul jij dit als een mooie ervaring zien. Nathalie ik wens je een
    hele fijne tijd in Zwitserland en hoop veel van je te horen.

    Liefs Jeannette

  • 17 Mei 2013 - 23:40

    Karin:

    Top gedaan kiddo.
    En hou die glimlach vast.
    We love you

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 26 Maart 2010
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 37399

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 31 Oktober 2014

The real deal!

08 Mei 2013 - 04 September 2013

Laatste stage naar.....?

29 April 2011 - 23 September 2011

Stage in Spanje

29 Maart 2010 - 27 Augustus 2010

Mijn Aupair Avontuur

Landen bezocht: