Oxford - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nathalie Bertram - WaarBenJij.nu Oxford - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nathalie Bertram - WaarBenJij.nu

Oxford

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

21 April 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Vrijdagavond moest ik oppassen en heb een fijne avond met ze gehad. Waarbij Jack mij vertelde dat hij mij goed vond als aupair. Wat mij natuurlijk erg blij maakte.

Oxford:
Mijn ‘weekend off’ heb ik doorgebracht in Oxford, op advies van Fred. Het was werkelijk geweldig!
Ik ben zaterdag ochtend naar Maidenhead gefietst en met de trein naar Oxford. Mijn reis heeft wel een kleine 2u in beslag genomen. Nadat ik was gearriveerd op Oxford station ben ik op zoek gegaan naar mijn Hostel die ik al van te voren geboekt had.
Achter het station lag mijn Hostel YHA voor groepen en backpackers. Ik kon nog niet in mijn kamer maar kon alvast wat spullen achterlaten.
Dus ben ik meteen opzoek gegaan naar de Citysightseeing Oxford bus, die een halte had bij het station. En meteen een kaartje voor 48u gekocht want je kan overal On and Off Hoppen.
Nadat ik een heel rondje had meegereisd op de bus ben ik te voet verder gegaan. Heb meteen Chris Chruch gezien van buiten af, wat een hele tour is, zo groot.

Aan het einde van de middag ben ik terug naar het Hostel gegaan en kwam ik mijn kamer en ontdekte dat ik dus een kamer moest delen met 5 andere meiden.
’S Avonds heb ik in een Suchi bar gegeten in de stad en heb wat rondgelopen.
Mijn nacht was wat minder want ik had een snurker in mijn kamer en vroeg in de ochtend waren al kinderen aan het rondrennen van een school

Zondag wilde ik eigenlijk in de Castle of Oxford gaan kijken maar de meiden aan de receptie van het Hostel rade het mij af. Je krijgt namelijk niet veel te zien voor je geld.
Dus Hopte ik maar weer in de bus, en Hopte off uit bij een Walking tour met Guide. Waarbij ik echt heel veel heb gezien!
We hebben met een groep een rondleiding in de New College gehad wat werkelijk super mooi was! In deze school wordt ook vaak gefilmd voor de film Harry Potter.
Verder heb ik the Radcliffe Camera, Examinatoin school, Bodleian Library en natuurlijk veel College’s gezien.
Na deze tour werd er aangeraden om een rondleiding te doen in de Library en zelf in de Linocln college te gaan kijken, wat ik dus ook heb gedaan.
De rondleiding in de Bodleian Library was echt super. Na dat ben ik in de kerk gegaan voor een klim naar boven met een geweldig uitzicht!
Na al dit was mijn camera en mobile leeg dus besloot ik om nog wat rond te lopen en heb de trein terug gepakt rond 5u.

Gistermiddag heb ik mijn engelse examen gehad, en meteen ingeschreven daar op school.
Morgen start ik, dus elke donderdag en dinsdagochtend heb ik engelse les.
Ik hoef lekker niets te betalen omdat ik 18 ben en achteraf een diplomatje krijg!

Vanmiddag ga ik met Louise en de kineren naar een vriendin van Louise. Zij heeft ook een aupair en zij willen ons met elkaar in contact brengen. Dus we zullen zien vandaag.

Ik kan helaas niet meer foto´s dan 10 op deze site zetten dus ze staan allemaal op mijn Facebook!

Dus neem een kijkje!

Liefs, Nathalie

  • 21 April 2010 - 14:17

    RizZ!:

    Maatje!!

    Wat goed om te lezen dat je je draai begint te vinden en je vanalles aan het doen bent!

    Vind het nog steeds super stoer dat je de stap gezet hebt!

    Ik ga je nu wat vaker in de gaten houden ;)

    Hier wordt het zondag zo'n 20 graden.. hoop daar ook, kende weer naar t strand ;)

    Wat goed dat je trouwens aangenomen bent op het ROC! Dan heb je wat zekerheden als je thuiskomt :D

    Ik hou je in de gaten, mupke!

    Dikke kusss! X

  • 21 April 2010 - 16:08

    Bsm En Paps:

    dear nathalie,
    we genieten van je verslagen en wat heb je een leuk weekend gehad in Oxford. Stonehenge is ook zeer aan te raden, als je echte energie wil voelen tenminste. Je bsm wil daar ook graag naartoe, maar ja, je weet wel waarom.
    Fijn dat je naar school gaat en ook andere au-pairs gaat ontmoeten. We zijn heel blij dat het je goed gaat en we genieten van ieder verslag.
    dikke kus, je paps en Karin

  • 21 April 2010 - 16:12

    Jip:

    Bestaan er ook au-pair honden?
    Jip biedt zijn diensten aan.
    (misschien als dekhond????)
    Gezien zijn bewezen diensten in belgie!!!!!

  • 21 April 2010 - 16:59

    Dees:

    Schandalig dat ik je niet heb toegevoegd op facebook, nou ja nu alsnog en ik kan je vele foto's ff bekijken.

    Verslag klinkt goed. En wel heel fijn dat je een complimentje van Jack mocht krijgen :) doet altijd goed, een complimentje he ;)

    Spannend, weer iets nieuws, die lessen engels! Maar inderdaad wel leuk om weer nieuwe mensen te ontmoeten, je weet nooit wat daar weer uit gaat komen.

    Nou hier nog alles rustig! Dikke Kus Dees

  • 25 April 2010 - 07:37

    Fred En Ans:

    Hallo Nathalie,

    Fijn dat je bent aangenomen op het ROC.. Zo heb je weer een leuke studie in het vooruitzicht.
    Leuk dat je Oxford ook een mooie stad vond. Engeland is een prachtig land, maar helaas is het weer er niet beter als hier, waardoor je er niet gemakkelijk op vakantie gaat. Ik zou dus in deze maanden zoveel mogelijk bekijken in je vrije tijd.

    Groeten, Fred en Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn Aupair Avontuur

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2010

Nog 5 dagen te gaan

15 Augustus 2010

1 na laatste weekend

11 Augustus 2010

Great London

05 Augustus 2010

Kleine update

27 Juli 2010

Geen Ascot
Nathalie

Actief sinds 26 Maart 2010
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 37379

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 31 Oktober 2014

The real deal!

08 Mei 2013 - 04 September 2013

Laatste stage naar.....?

29 April 2011 - 23 September 2011

Stage in Spanje

29 Maart 2010 - 27 Augustus 2010

Mijn Aupair Avontuur

Landen bezocht: