Aftellen - Reisverslag uit Káto Korakiána, Griekenland van Nathalie Bertram - WaarBenJij.nu Aftellen - Reisverslag uit Káto Korakiána, Griekenland van Nathalie Bertram - WaarBenJij.nu

Aftellen

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

11 Oktober 2014 | Griekenland, Káto Korakiána

Het aftellen is begonnen.
Nog maar twee weken en dat zit ik eindelijk zelf in het vliegtuig opweg naar huis.

De afgelopen weken stonden vooral in het teken van de aanloop naar het laagseizoen. Met mijn hoop dat het in de herfst vakantie nog drukker zou worden. Helaas.
We hebben op het moment nog maar twee vluchten aankomen in het weekend. Zaterdag middag en maandag ochtend. En de laatste valt de laatste week ook nog weg. Waarvan we alleen op zaterdag nog een redelijk , lees Max 150man, volle vlucht hebben aankomen.
Dat betekend dat we alleen in de weekenden druk zijn tot en met woensdag ongeveer. De voorbereidingen voor de aankomsten worden ook steeds minder. Maar daar in tegen moeten we in elk hotel op het eiland een wifi test afleggen. Dit omdat het steeds belangrijker wordt voor de gasten tegenwoordig. Nou! Dat heb ik wel gemerkt deze zomer. Én we moeten rekening houden met de hotels die gaan sluiten, zodat we onze spullen daar optijd weghalen. Weer crossen over het eiland.

Verder rest zijn we om de tijd te doden wat vaker savonds oppad geweest. Nu hebben we er de energie weer voor. Regelmatig hebben we tussen de Grieken gestaan wat een hele ervaring was. Sertaki in allerlei vormen en maten hier.
We worden regelmatig uitgenodigd voor etentjes. La Docola hebben we een geweldig etentje gehad met onze huisbazin en het team , Jeannette, Tessa, Giel & Michal. Een avond vol met eten, dans & muziek. Alles op z'n Grieks!

Een week na dit etentje is Giel naar huis vertrokken, en toen waren er nog maar 4.
We hebben geprobeerd om aan te vragen of er nog iemand eerder naar huis mocht, aangezien onze neuzen ook leeg zijn inmiddels. Maar dit was te kostbaar.
Gelukkig is het weer een lekkere temperatuur om af en toe op pad te gaan en nog de laatste zonuurtjes mee te pikken.

Afgelopen week hebben we met een paar van onze bus chauffeurs een "Dutch diner" gehad.
Tessa, Michal & ik hebben friet,frikandel en al het Hollands eten af gehaald bij het locale Hollands restaurant en hebben het meegenomen naar het appartement van Vlassis. Midden in de stad, een prachtig mooi appartement! Zijn vrouw is Nederlands en hebben dus veel Nederlandse spulletjes terug gevonden in zijn huis! Een gezellige leuke avond weer eens bij iemand thuis op de bank! Dat missen we hier wel eens in ons eigen appartementje.

Ze zeggen; de laatste loodjes wegen het zwaarst. Dat is altijd weer waar merk ik.
Het is genoeg geweest zo, maar nog eerst even twee weekjes nog genieten!

Tot heel snel!!