Eerste maand - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Nathalie Bertram - WaarBenJij.nu Eerste maand - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Nathalie Bertram - WaarBenJij.nu

Eerste maand

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

31 Mei 2014 | Griekenland, Kérkyra

Ondertussen is er al heel wat gebeurd hier, en het is al weer Juni.

Maandag 5 mei is onze stagiaire aangekomen, Yvette. Waarna er nog meer bezoeken aan nieuwe accommodaties volgden. Yvette is een nogal een stille meid van 20, die het vooral in het begin nogal moeilijk leek te hebben. Zij is de enigste van ons team die voor het eerst een tijd weg is van haar vrienden en familie. Al is ze hier maar tot midden Augustus, wat het ons ook moeilijk maakt want nadat zij weg is, is het hier nog steeds hoogseizoen en dus word het dan nog drukker met z’n vieren.
Gelukkig begint ze al wat losser te worden, maar nog steeds blijft ze nog wel het stillere meisje van het team.

Binnen deze maand dat ik hier al zit ben ik inmiddels al twee keer Airport verantwoordelijk moeten zijn. Dit houd in dat er op de luchthaven tijdens vertrek en aankomst van onze gasten er een persoon verantwoordelijk is voor het regelen van allerlei zaken op de luchthaven. Dit zijn bijvoorbeeld het assisteren van rolstoel gangers, incheckbalies doorgeven, de transferbussen regelen én ondertussen ook de orde bewaren in de vertrekhal waar het er inmiddels zwart ziet van de mensen die inchecken, hun bagage kwijt moeten bij de scanner en door de douane moeten, en dit allemaal in een kleine vertrekhal met ongeveer 16 incheck balies. Kun je het een beetje voorstellen? Gaos!
Zeker als wij met onze gasten alles zo goed mogelijk willen organiseren, een groepje gasten per keer naar binnen begeleiden, en er zoveel andere collega’s van andere organisaties daar dus niks om geven en hun gasten overal en nergens hebben staan.
Gelukkig lukt het ons altijd weer om de rust te bewaren en onze gasten zo goed en zo snel mogelijk die douane door te sturen.
Nu had ik het de laatste keer zo getroffen dat ik 4 gasten moest begeleiden met een rolstoel, het er een grote gaos was in de vertrekhal, dat de 2de aankomst een half uur vertraging had en de 3de vlucht een half uur te vroeg was! Waardoor onze transferbussen niet optijd terug zouden zijn voor de volgende gasten. Gelukkig hebben we bij een ander bedrijf nog extra bussen kunnen inhuren, wat was me dat een dag zeg.
Ook hier loopt alles niet altijd even soepeltjes; de samenwerking met onze travelagent gaat af en toe wat stroef. Wij bieden met onze meetings hun excursies aan in verschillende regio’s over heel het eiland. Omdat we over heel het eiland verspreid zitten met onze accommodaties is het voor de transfers van de excursies af en toe niet winstgevend om naar alle uitpunten van het eiland mensen te gaan ophalen. Waardoor wij weer excursies moesten gaan cancelen, wat weer irritaties opleverde bij ons. En omdat er ook nog vaak weer andere bedrijven via Crystal travel (travelagent) hun activiteiten aanbieden zitten er veel te veel personen tussen, waardoor miscommunicaties ontstond. Nu hebben ze besloten om elke regio een verschillende activiteiten planner te geven. En dat betekend dus meer puzzelwerk voor ons voor de aankomsten. Nu hebben we op onze administratie dag nog meer uit te zoeken waar wat bij hoort.
En natuurlijk heeft iedereen hierover zijn eigen denkwijze over hoe dit het beste kan…
Máár we moeten natuurlijk de werkwijze van de grote bazin aanhouden, die er ook op toeziet dat alles volgens haar plan gaat. Beetje vervelend dat ze niet zo heel flexibel is in haar werkwijze.
Maar intussen ben ik al wel in Albanië geweest! Helaas was de overtocht niet z’n succes aangezien het net die dag veel waaide en dus erg wild was op zee. Geen succes met mensen aan boord die geen zeebenen hebben. Meer zeg ik er ook niet over, je kan je voorstellen wat er allemaal is gebeurd.
Aangekomen in Agios Saranda zijn we doorgereden naar de historische stad Butrint, prachtig, veel geschiedenis en een mooie rondleiding.
Afgelopen woensdag is onze eigen activiteit; de boot bbq van start gegaan. Wij mochten op deze mooie zonnige dag met z’n allen mee. De boot voerde koers naar het vaste land van Griekenland waar we een griekse bbq hielden en we gebruik mochten maken van de watersportfaciliteiten. En ja hoor! Ik heb altijd al een keertje op een Jetski gewild, en deze keer heb ik die kans ook met beide handen gegrepen! Met collega Giel achterop, want het kleinte wilde natuurlijk niet achterop maar vol gas achter het stuur!
Het was een super leuke dag, veel gekletst met gasten en we hebben ook nog eens dolfijnen gezien! Niet alleen in de verte, maar ook groepen dichtbij de boot. Dat was een heerlijke dag. Kan niet wachten om deze excursie te gaan begeleiden. Al staan we daar allemaal om te springen.
Verder gaat eigenlijk alles wel z’n gangetje hier. Ik neem al het rijgedrag van de Grieken aan hier en ik krijg regelmatig complimenten over mijn meetings en werkwijze van gasten. Zo vinden gasten het niet lijken dat dit mijn eerste seizoen is. Dat ik een vlotte babbel heb en sterk in mijn schoenen sta. Deze complimenten zijn voor mij veel belangrijker dan die van de bazin, want voor de gasten doe je het uiteindelijk voor. De bazin heeft eigenlijk altijd wel iets te zeggen. Ene oor in andere uit zullen we maar zeggen.

Volgende week beginnen de aankomsten van de Belgische Sunweb, dat betekend vrijdagavond en maandagavond vertrek en aankomst erbij. We zullen zien hoe dit gaat lopen.
Hoop wel dat vanaf nu een beetje de drukte gaat beginnen hier op het eiland. Ik vind het af en toe nog te rustig. Al mag ik dat van mijn bazin niet zeggen want dan zal ze me al het werk geven. ;)

  • 01 Juni 2014 - 11:35

    Jeannette:

    Hallo Nathalie,

    Je reisverslag gelezen. Erg leuk om te horen dat het allemaal zo super gaat.
    Geen heimwee dus. Te gek.
    De tijd zal wel voorbij vliegen. Ook leuk te horen wat voor activiteiten
    Je allemaal doet. Wij vinden het ook leuk je reisverslag te mogen lezen.
    Wie weet komen we je nog wel eens bezoeken.
    Ik wens je verder alles goeds. En tot horens.

    XxxxxxxxJeannette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 26 Maart 2010
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 37375

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 31 Oktober 2014

The real deal!

08 Mei 2013 - 04 September 2013

Laatste stage naar.....?

29 April 2011 - 23 September 2011

Stage in Spanje

29 Maart 2010 - 27 Augustus 2010

Mijn Aupair Avontuur

Landen bezocht: