Rustigere tijden - Reisverslag uit Káto Korakiána, Griekenland van Nathalie Bertram - WaarBenJij.nu Rustigere tijden - Reisverslag uit Káto Korakiána, Griekenland van Nathalie Bertram - WaarBenJij.nu

Rustigere tijden

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

17 September 2014 | Griekenland, Káto Korakiána

Inmiddels wordt het hier al een heel stuk rustiger.

Er is nogal wat bezoek langs geweest de laatste maand. Begin augustus was Elmi hier, we hebben een heerlijke tijd gehad. Het was mooi weer en heb haar redelijk wat kunnen laten zien van het eiland. Al had ik het nog steeds super druk omdat we toen nog alle vluchten nog hadden (7 per week).

Een week rust daartussen in en Papa en Karin waren alweer op bezoek. En precies die week viel meteen onze nachtvlucht weg én onze Eindhoven vlucht. En dat zorgde ervoor dat we weer wat adem konden halen. Het sommige geklaag en gezeur van gasten ging nog wel door. Het kost je allemaal niet veel energie de dagen, alleen de moeilijke gasten zuigen echt de energie uit je.
Maar we hebben nu echt al bijna alles gezien deze zomer!
We kregen er nog een raar gevalletje bij met veel impact;
Vrouw meld zich tijdens bezoek en heeft last van diaree en vraagt waar een gynaecoloog zit.
Vervolgens het volgende bericht wat wij van deze vrouw krijgen is dat zij bevallen is (was net 6 maanden zwanger) en het kindje is in Athene aangezien ze hier niet de apparaten hebben voor de kleine pasgeboren baby. Ze had een virus opgelopen waardoor ze de weeën opwekte. Vrouw moest eerst genezen van deze virus om te kunnen vliegen naar Athene. Ze was hier op vakantie met haar vriendin en haar man was nog aan het werk in NL.
Pas een paar dagen later was ze ‘fit to fly’ en kon ze meteen naar haar kindje in Athene, man zou ook zo snel mogelijk naar Athene gaan. Die volgende ochtend hebben wij haar vriendin begeleid op weg naar huis, helemaal emotioneel een wrak. Ze begon bijna te huilen nadat ik voor haar een plaatsje hadden geregeld langs bekende personen vanuit hun appartement.
Zo zie je maar hoe blij je iemand kan maken met kleine dingetjes.

Ondertussen is er hier ook nog eens bakken met water gevallen. Twee weken aan een stuk heeft het flink geregend. Nu doet eindelijk de zon weer z’n best.

Gasten zijn volhouders, zo blijkt nu wel weer. We worden gebeld vanuit Nederland door een oud gast hier op Corfu en hij is niet tevreden met het antwoord vanuit het hoofdkantoor.
Hij had nogal wat klachten toen hij hier was (begin augustus), en allemaal ongegrond of over dingen wat persoonlijke meningen kunnen zijn. Ze weten je altijd wel te vinden hier… (24/7 bereikbaar!)

Collega Giel heeft te horen gekregen dat hij 11 oktober al naar huis mag nadat hij dat had aangevraagd. Er gaan zo langzamerhand van elke organisatie wel wat mensen naar huis. Onze laatste terugvlucht met Transavia is 25 oktober. Het zal nog een beetje drukker worden met de herfstvakanties maar dat zullen we dan wel weer zien. Zolang het weer hier nog lekker is is het geen straf hier. Al vind ik het inmiddels wel een beetje genoeg geweest hier. Zeker nu het rustiger word.
Maar we gaan regelmatig op pad met de collega’s voor n gek avondje uit. Lekker om alles even te laten voor wat het is.

We zullen moeten afwachten wanneer ik eindelijk weer naar huis mag.