Druk, druk - Reisverslag uit Káto Korakiána, Griekenland van Nathalie Bertram - WaarBenJij.nu Druk, druk - Reisverslag uit Káto Korakiána, Griekenland van Nathalie Bertram - WaarBenJij.nu

Druk, druk

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

09 Augustus 2014 | Griekenland, Káto Korakiána

Hoogseizoen: het word drukker op de weg, meer scooters die me het stuipen op het lijf jagen door me links en rechts in te halen, meer touringcars op de bochtige wegen waar ik ze niet kan inhalen, hoe meer mensen hoe meer ze kunnen gaan klagen, overboekingen, hete dagen en veel onderweg (alleen m'n linker arm wordt zo bruin).
Het is af en toe echt stressen hier op het moment. Maar gelukkig zitten de leuke momenten er ook bij :).
Wel zoek ik af en toe de bevestiging bij Jeannette, want daar kan ik nog steeds geen hoogte van krijgen. Ze zegt wel af en toe dat ze blij is met ons. Maar je krijgt vooral commentaar als je het niet goed doet, en niet wanneer je wel iets goeds doet. Ik ben hier om me te ontwikkelen in de service naar gasten, maar vraag me af en toe wel af of ik me überhaupt ontwikkel. Zelf zie ik dat namelijk niet zo goed als anderen dat kunnen.
Heb al wel een paar serieuze klachten gehad met onder andere een die me onredelijk dingen toe schreeuwde. Maar of ik nou vooruit ga? Geen idee. Gelukkig heb ik veel aan Michal die ik regelmatig om haar mening vraag op werkgebied, aangezien zij meer ervaring heeft als ik. Maar die bevestiging zal ik waarschijnlijk nooit krijgen.
De ene word de hemel in geprezen en de ander word de grond in gestampt, maar ik zweef daar zo tussen in. Daar kan ik me soms druk over maken. Maar!, nadat ik haar had gevraagd over mijn werkzaamheden zei ze toch wel dat ze tevreden was.

Ook hier heeft de vliegramp van Malaisia Airlines impact gehad. Woensdag 23 juli was Eindhoven AirPort van 4 tot 6 gesloten voor vliegverkeer. Dat betekende voor ons dat onze vlucht vertraging opliep. Net die dag moest ik de Eindhoven vlucht doen. Niet iedereen was hier van op de hoogte en aan mij de taak om iedereen in te lichten. Kippenvel liep over m'n ruggengraat toen ik het iedereen moest vertellen. Gelukkig had iedereen hier begrip voor. Toch moesten onze gasten inchecken op de originele tijd ookal was het vanaf het begin van de dag al bekend dat hij vertraging zou oplopen. Ondertussen moesten we wachten op meer informatie vanuit Eindhoven en Transavia. De vlucht had op voorhand al 2 uur vertraging maar dat werd meer en meer. Ik moest op AirPort blijven om gasten te blijven informeren. Ze kregen een belkaart aangeboden en drankjes van Transavia. Maar ondertussen was ik wel 5 uur op AirPort om alles te regelen. Vaak zat ik in kleine groepjes met gasten die een iPad hadden om de ceremonie op Eindhoven te volgen. Heel indrukwekkend allemaal en een lange dag op AirPort.

De dagen worden steeds langer hier op Corfu. Zeker als het vertrek en aankomst dagen zijn. Daartussen in moeten we ook nog meeten. Het breekt me wel eens op allemaal, maar gelukkig vind ik wel eens afleiding in boeken. Eventjes energie opladen en niet aan het werk denken. De gasten zuigen het energie uit je deze dagen met allerlei vragen en klachten waar we allemaal achter aan moeten.
We hebben de laatste weken ook super veel overboekingen. Onze agent staat er ook van te kijken dat het dit jaar zo veel zijn. We hebben er inmiddels al bijna 10 gehad. En allemaal waarvan de gasten nog niks wisten. Dat betekend dat wij ze op de luchthaven moeten inlichten. Geen fijne start van je vakantie op die manier. Wij zijn dan ook degene die het "pispaaltje" zijn en dus alle commentaar van de gasten te horen krijgen als ze het er niet mee eens zijn. Op elk bedenkbaar tijdstip weten ze ons even te bereiken om ergens over te klagen.

Maandags hebben we een nachtvlucht, en net toen ik AirPort verantwoordelijke was heeft de vlucht 12 uur vertraging! En al onze gasten waren al klaar om in te checken. Een grote chaos dus! En aan mij om het slechte bericht te brengen aan alle gasten. Dat was me een nacht. Veel verontwaardigde gasten en soms echt niet vriendelijk naar ons. Gasten kregen een avond maaltijd en een ontbijt aangeboden door Transavia. Helaas konden we echt geen accommodatie vinden voor onze gasten vanwege het hoogseizoen.
Dus een aantal gingen zelf oppad om een hotel te zoeken nadat ze alvast hadden ingecheckt. Na een plan van aanpak (ook voor de volgende dag) bleef ik de nacht op AirPort en zou Giel mij af komen lossen de volgende morgen.
Omdat we meetings hadden gepland voor de gasten die die nacht zouden aankomen vervielen een aantal meetings of werden deze verschoven. Het was dus ook de volgende dag na een uurtje slaap weer hollen door Corfu en ook de nieuwe gasten van de vertraagde vlucht verwelkomen. Ook bij de vertraagde vlucht zaten een aantal,4, overboekingen bij. Nou, je kan je wel voorstellen dat die totaal niet blij waren met dit bericht.
En dan zijn wij de "boosdoeners", want ze hebben begint dit jaar al geboekt! (Maar soms werkt dat niet zo)

Op m'n vrije dag ben ik van de week gaan duiken. Een hele ervaring. De onderwater wereld is hier niet bijzonder, maar had zelf nog nooit gedoken dus dat was leuk dat ik dat wel kon meemaken én ook nog eens gratis! N echte hollander.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 26 Maart 2010
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 37348

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 31 Oktober 2014

The real deal!

08 Mei 2013 - 04 September 2013

Laatste stage naar.....?

29 April 2011 - 23 September 2011

Stage in Spanje

29 Maart 2010 - 27 Augustus 2010

Mijn Aupair Avontuur

Landen bezocht: